Je nalatenschap en pensioen
Het is nooit prettig om er over te praten, maar ná het overlijden van een dierbare worden nabestaanden meestal geconfronteerd met veel juridische, administratieve en fiscale zaken. Eigenlijk allemaal zaken waar ze niet op zitten te wachten op dat moment.
Onze Register Executeur is gespecialiseerd in het deskundig afwikkelen van nalatenschappen, zodat nabestaanden zich kunnen bezighouden met het verwerken van hun verlies.
Geregeld van begin tot eind
In geval van een overlijden wordt de gehele nalatenschap door de Register Executeur geregeld. Zo maakt hij een volledige inventarisatie op van de nalatenschap. Vervolgens worden bijvoorbeeld belangrijke instanties geïnformeerd, eventuele vorderingen en verzekeringsuitkeringen geïnd en belastingaangiften opgemaakt.
Door gebruik te maken van een Persoonlijk Digitaal Nalatenschapsdosier, zorgt hij voor een duidelijke transparante en voorspoedige afwikkelineng.
Extra helderheid vooraf
Door van te voren in kaart te brengen hoe je zaken ervoor staan, breng je helder in beeld waar je jouw nabestaanden mee opzadelt.
De Register Executeur adviseert je in dit proces, waardoor je bijvoorbeeld kunt besparen op de erfbelasting of je kunt voorbereiden op andere fiscale voordelen.
Ook ben je in staat om zaken persoonlijk toe te lichten aan je nabestaanden, zodat conflicten voorkomen worden en ook zij duidelijkheid en houvast hebben tijdens de afwikkeling.